vervolg goudlokje en de drie beren



de kleur bruin

in de klas gingen we op zoek naar spullen die net zoals de beren uit het verhaal, bruin zijn. 

Achteraf konden jullie kapoentjes zachte haren op een beer toveren dmv van afdrukken te maken met een vork.

begrippen klein, middelgroot en groot

Afgelopen week werkten we op verschillende manieren rond wiskundige begrippen

Zo sorteerden we de drie beren uit het verhaal van klein naar groot of van groot naar klein. De oudste kleuters maakten een werkje rond deze begrippen. Wat hebben ze dit allemaal knap gedaan!

We speelden een spelletjes rond de plaats begrippen op, onder, naast, achter en voor.

spelen en leren in de hoekjes

Deze week konden jullie kapoentjes filmpjes rond de beer en het sprookje bekijken en beluisteren op de computer.

We maakten een matrix rond ons klasbeestje

de grootste en de kleinst van de klas

Jullie kapoentjes wilden graag weten wie er nu de grootste en de kleinste waren van de klas.

Dus tekenden we opnieuw een grote lange zonnebloem en gingen we elkaar meten. We merkten op dat alle kapoentjes gegroeid waren tegenover vorige keer. Norah is de grootste en Jara is de kleinste van de klas.

lekkere pap maken

Vrijdag maakten we pudding zoals in het verhaal van goudlokje en de drie beren.

Eerst gingen we boodschappen doen. Wat hadden we allemaal nodig? Van de mama van Arthur hadden we al puddingpoeder gekregen. Dus we hadden enkel nog soyamelk en suiker nodig.

Terug in de klas maakten we de lekkere pudding en na de turnles konden ze er lekker van smullen.

Volgende week

Volgende week werken we rond "Mama".

Maandag zal ik afwezig zijn wegens een bijscholing.

Dinsdag mogen jullie kapoentjes allemaal een foto van hun mama meebrengen!

Fijn weekend en tot dinsdag,

Karolien